eerste week

29 augustus 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

maandag 22 augustus was het dan eindelijk zo ver, ik zou gaan vliegen naar curaçao! de wekker die ging om 4 uur! ik weet nog dat ik erg laat ging slapen omdat ik mijn tas nog aan het inpakken was om 12 uur :D. na een tijd rijden en hier en daar wat pech met de auto kwamen we uiteindelijk aan op schiphol, in een te lang durende rij gestaan voor eerst mijn spullen in te checken en na het uitzwaaien in een nog langere rij voor de handbagage. toen zaten we eindelijk in het vliegtuig en vlogen we in veel saaie uren naar aruba. hebben we daar nog anderhalf uur moeten wachten en toen weer verder naar de bestemming! eenmaal geland werden we opgehaald door wereldstage, nog even met alle stagaires die kwamen vliegen een drankje gedaan en werden we naar de appartementen gebracht! ik en max hebben het opzich wel goed, we hebben wifi, normale keuken met mooi uitzicht. en wel ruime kamers. we zitten nu met 2 mensen op de bovenverdieping en 2 beneden. er komen er binnenkort nog veel meer bij!

1843b1cf-5f58-4350-abcc-a333c6692839 mijn kamer!

a6107c7e-1dfd-42ff-85c1-938929e830b7

uitzicht vanaf de keuken!

aaa22c9d-ac9f-4071-adb0-3ad2245d21f8 de keuken met achter me nog een tafel voor 5 pers.

de eerste avond zijn we uiteten gegaan met een klein groepje studenten die we tegengekomen zijn. Max, Dieke, Jill en Ruben, 4 gezellige mensen! erna hebben we nog een drankje gedaan en daarna naar bed want de volgende dag moesten we alweer vroeg op om zaken te regelen met wereldstage en erna naar ons stage bedrijf te gaan!

94860489-da3f-4e4c-a604-fcaa469cfd1e ruben jill en ik

71d36315-6c35-4c2d-9f3a-b1f926db1752 jill max en ik. Dieke houd niet zo van fotos dus vandaar dat ze nergens op staat. Jill en Dieke hebben wel voor de groep een aantal dagen gekookt, en dat smaakte goed dus zijn we er heel erg blij mee!

de dinsdagochtend was wel even wennen, zwetend wakker worden in 30 graden! snel klaargemaakt en naar wereldstage gegaan en later naar het stage bedrijf. het stage bedrijf is erg leuk, ik heb in deze eerste week al 2 nieuwe bijnamen, johnny bravo en harry potter zonder bril. ze spreken er 4 talen door elkaar; nederlands, spaans, engels, en papiaments. ze leren me hier en daar wat woorden waar ik in het dagelijks leven niet zoveel aan heb, tenzei ik ze goed wil uitschelden of wat dingen wil vragen. sommige kunnen geen engels en geen nederlands dus is afentoe wel grappig als we elkaar iets proberen te vertellen.

de rest van de week zijn we bezig geweest met spullen onderhouden en klaarzetten voor een groot festival waar we aan gaan beginnen!

we zijn ook nog een aantal keer uitgegaan, de ene keer was het erg leuk, de andere keer wat minder!

7c5e44eb-bda0-41c7-9664-5643653002ce een strand feestje is altijd leuk (en nog steeds 30 graden)

we hebben ondertussen ook een auto gehuurd, zodat we naar het werk kunnen zonder met de bus te gaan! we noemen het maar ons deukmonstertje want goh wat zitten er deuken in. ergens misschien ook wel logisch aangezien ze hier geen voorrang of knippertje kennen. zoiets als rechts inhalen is hier doodnormaal en ga zo maar door,

63c015e4-5ba3-4a97-846b-e71f5d67ab1181ef5dc7-d92d-4017-ad2b-4695a9f25d2b

ons deuk monstertje!

nu zijn we zaterdag en zondag begonnen met bouwen aan het grootste festival in curaçao: North sea jazz Festival! hier kan ik niet veel fotos van laten zien want dat gaat nog beginnen, en het is vrij duur (ong 200 euro per kaartje).

245c147d-526d-47a7-8499-8c6dde95085b dit is waar we het grote podium van mijn stage bedrijf moeten opbouwen. lekker vol in de zon en naast een strand!

Ik ga elke week proberen een beetje wat bij te houden, misschien dat ik iets vergeet en het tussendoor aanpas, wie weet, dus misschien tot volgende keer.

1. Emma:
    ♡ :)
  2. Eva:
    JEEEEEEEJ :D
  3. Mamaa!:
    29 augustus 2016
    Whaaaa een auto, wie rijdt er?? dikke kus van je mamhaaaa
  4. Opa en Oma:
    29 augustus 2016
    Spannend verhaal hoor. Leuk dat je ons op de hoogte wil houden. Ik weet niet of je het weet, maar we staan ongeslagen bovenaan. Goed hè.
    Bij opa en oma gaat alles goed. We gaan morgenavond, dinsdag, weer naar de caravan het is hier al een week 25 graden en meer. Veel plezier daar. Groeten opa en oma.
  5. Mandyyy:
    30 augustus 2016
    Ahhw leuk Fabbie! Heel veel plezier en succes!!
  6. Winfried (Pa dus):
    30 augustus 2016
    Mooi verhaal, ga zo door
  7. Timo #1 (Origineel):
    30 augustus 2016
    Lekker aan het werk pik!
  8. Kees:
    3 oktober 2016
    Ziet er goed uit allemaal.... en nu verder, we zitten te wachten op de volgende verhalen!